Kamis, 19 November 2015

Pergelangan kaki, kaki dan jari kaki, Oh My!

Pergelangan kaki, kaki dan jari kaki, Oh My!

Berjalan di sekitar bandar untuk jumlah masa yang panjang adalah meletihkan untuk sesiapa sahaja. Pada akhir hari jari kaki anda adalah sempit belakang anda kaku dan kaki anda berasa lebam sebagai pic. Walau bagaimanapun, rasa letih ini hanya dari berjalan kaki adalah kejadian-yang jarang berlaku adalah kecuali, anda tinggal di New York City. Dalam epal besar, tidak sesiapa mempunyai kereta, dan lalu lintas dalam teksi boleh dikatakan tidak tertanggung. Ia hanya boleh diandaikan maka yang berjalan sengit dalam agenda warga kota 'dan hasilnya, tekanan yang besar diletakkan ke kaki New York. Jadi, apa yang penduduk New York City lakukan untuk keperluan penjagaan kaki? Mereka mencari penjagaan tempatan pejabat podiatry dan kadang-kadang mendapatkan beberapa pembedahan kaki adat.

Bagi mereka yang tidak tahu, podiatry adalah bidang perubatan tegas berkaitan dengan mendiagnosis dan rawatan kaki dan / atau pergelangan kaki rakyat. Walaupun ia mungkin kelihatan tidak mungkin, isu-isu yang berkaitan dengan kaki orang adalah lebih biasa dan pelbagai daripada satu boleh bayangkan. Oleh kerana kaki menegakkan sangat banyak tekanan sepanjang hari, apa-apa sedikit sakit sering mempunyai kesan yang besar.

Yang paling biasa rasa tidak puas hati ini adalah jagung, bunions dan perkara-perkara seperti kuku kaki tumbuh ke dalam. Banyak keadaan sering diperkatakan pembedahan dan amat menyakitkan. Bagaimanapun, kecederaan ringan juga boleh melakukan banyak kerosakan. Walaupun keseleo pergelangan kaki tidak semestinya serius, mereka boleh membawa kepada keadaan yang lebih dramatik jika tidak dirawat dengan segera. Untuk terseliuh, ia dicadangkan untuk ais dan membalut buku lali dan kemudian berehat untuk jangka masa yang. Jika tidak, seseorang itu terdedah kepada ketidakstabilan pergelangan kaki kronik. Penyakit seperti atlet kaki juga kerumitan untuk menangani. Walaupun ia tidak kesakitan sebagai akibat langsung dari berjalan jalan-jalan sibuk di NYC, ia adalah kesulitan yang besar kepada sesiapa yang menghadapi ia.

Walau bagaimanapun, tiada maladies ini boleh dibandingkan dengan kegilaan pelik pembedahan kaki kosmetik. Di seluruh dunia, orang yang membina semula terdapat muka, paha, dada mereka. Walau bagaimanapun, yang paling mendapat perhatian dan mungkin yang paling aneh adalah pembinaan semula kaki. Rakyat baru-baru ini telah diambil untuk pembaharuan gerbang mereka dan juga jari kaki mereka. Ada yang membentuk kaki yang paling kecil untuk menjadi lebih kecil dan sederhana yang lebih pendek dari ibu jari kaki. Ini hanya sebahagian daripada pembedahan bahawa lelaki dan wanita sama-sama melabur dalam untuk menjadikan diri mereka lebih kelihatan menarik.

Seperti kebanyakan pembedahan, walaupun orang-orang yang dilakukan ke atas kaki mempunyai risiko mereka. Itulah sebabnya ramai pesakit yang berpotensi hanya menjalani pembedahan selepas keadaan telah dinilai secara berasingan. Namun begitu, bukan semua operasi yang dilindungi di bawah insurans. Dalam kebanyakan keadaan, pembedahan rekonstruktif dilindungi, tetapi untuk hampir semua pembedahan kaki kosmetik pesakit dikehendaki membayar jumlah penuh, kadang-kadang sebanyak beribu-ribu dolar. Walaupun banyak pembedahan hari ini memberi tumpuan kepada pembinaan semula sesuatu yang menyakiti, ia seolah-olah bahawa orang yang semakin meningkat lebih dan lebih menarik dalam menjadi estetika menyenangkan dari kepala ke kaki, secara literal.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar