Kamis, 19 November 2015

Minyak Tea Tree Untuk Scabies

Minyak Tea Tree Untuk Scabies

Jika anda pernah mengalami kudis, anda akan tahu bagaimana sukar ia boleh untuk membuangnya. Berita baik adalah bahawa minyak pokok teh telah didapati sangat berkesan dalam rawatan keadaan kulit ini. Para penyelidik di Australia telah menjalankan ujian dan keputusan yang memberangsangkan. Ini adalah berita yang besar terutama sebagai hama parasit yang menyebabkan kudis semakin tahan kepada rawatan biasa seperti Lindane atau ivermectin.

Kudis buta boleh menjadi sangat mudah berjangkit dan boleh membuat orang merasa sangat tidak selesa. Teh minyak pokok akan membantu untuk menghilangkan punca keadaan serta merawat gejala. Jika anda mempunyai kulit sensitif anda hanya perlu menggunakan minyak pokok teh apabila dicampur dengan bahan lain. Jika anda digunakan untuk menggunakannya, anda mungkin mahu menggunakan ia kemas walaupun ini adalah tidak digalakkan.

Scabies adalah hanya satu daripada senarai panjang isu-isu kesihatan bahawa minyak Tea Tree boleh membantu mengubati. Jika anda mengalami seriawan anda mungkin berminat untuk mendengar bahawa ia amat berkesan dalam merawat masalah ini memalukan. Masalah faraj boleh menjadi sukar untuk berbincang dengan doktor anda, tetapi anda perlu sentiasa mendapatkan nasihat perubatan sebagai tanda-tanda anda mungkin menjadi tanda sesuatu yang serius.

Jika anda didiagnosis dengan seriawan, cuba menambah beberapa titik minyak pokok teh untuk mandi anda. Ia perlu membantu melegakan gejala kerana ia merupakan kulat anti. Ia juga berfungsi dengan merangsang pertahanan semulajadi anda sekerap seriawan adalah tanda sistem imun yang lemah. Di samping itu, cuba meningkatkan diet anda dengan mengurangkan gula. Candida suka ia begitu dipotong sebagai banyak gula yang anda boleh dan yang merangkumi makanan siap dan mengambil, roti, kek dan gula-gula.

Meningkatkan diet anda dan meningkatkan jumlah senaman yang anda akan membantu untuk memerangi segala bentuk penyakit. Kami kerap diberitahu untuk makan lebih banyak buah-buahan dan sayur-sayuran. Ini memberikan sumber terbaik vitamin dan perlu dimasukkan ke dalam setiap hidangan.

Menggunakan minyak pati adalah hanya sebahagian daripada proses merawat badan anda. Anda perlu untuk menangani punca dan sering ini adalah gaya hidup anda. Tekanan, kurang tidur, dan isu-isu gaya hidup lain yang boleh memainkan peranan yang besar. Kita adalah sebuah negara kentang sofa dan ini mempunyai kesan yang buruk kepada kesihatan kita. Keadaan semasa ekonomi dan kebimbangan wang akibat tidak membantu sama ada.

Anda perlu mengambil peranan yang lebih aktif dalam menjaga tubuh anda. Jika anda dapat mencari penawar semula jadi yang lebih berkesan daripada ubat-ubatan yang dihasilkan maka sesungguhnya ia adalah bernilai mencuba. Beri minyak pokok teh cuba hari ini dan lihat jika anda menjadi salah satu orang yang banyak yang hidupnya telah bertambah baik melalui minyak pati ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar