Kamis, 19 November 2015

Komprei - A Herb Kontroversi

Komprei - A Herb Kontroversi

Saya naik ke dalam "perbincangan" pada forum mengenai penggunaan Comfrey Symphytum officinale. Seorang wanita yang saya tidak tahu dan tidak tahu kelayakan beliau, menyatakan bahawa "menakutkan" atas penggunaan komprei adalah satu lagi percubaan oleh Big Pharma untuk memfitnah penggunaan herba dalam konteks perubatan.

Anda jarang akan mendengar saya mempertahankan Big Pharma tetapi kali ini mereka tidak pelakunya. The "menakutkan" adalah agak wajar. Walaupun komprei telah digunakan selama berabad-abad untuk menyembuhkan keseleo, tekanan dan tulang yang patah (salah satu daripada nama-nama biasa adalah "Knitbone") dan untuk beberapa masalah paru-paru, kajian yang dijalankan sejak tahun 1980-an telah menunjukkan komprei yang mengandungi alkaloid Pyrrolizidine (PA) - sebahagian daripada yang boleh menjadi toksik kepada hati atau penyebab kanser.

Sebagai Henriette Kress berkata, dalam banyak, jika tidak kebanyakan kes anda tidak tahu anda mempunyai kerosakan hati sehingga lama-lama. Ya, komprei telah digunakan berkurun-kurun lamanya tetapi kita tidak tahu apa yang orang meninggal dunia - tidak autopsi telah dilakukan untuk memberitahu jika kematian mereka itu disebabkan oleh sirosis hati.

Saya tidak mempunyai akses kepada semua kertas penyelidikan yang disebut dalam PubMed (arkib penyelidikan di Institut Kesihatan Kebangsaan) untuk memberitahu sama ada ujian telah dilakukan dengan teh yang dibuat daripada daun atau akar, atau penyediaan lain; apa dos telah digunakan; dan berapa lama ujian berterusan tetapi saya tahu bahawa produk yang mengandungi herba yang mempunyai PA, seperti komprei, diharamkan di Kanada dan dikawal selia dengan teliti di Jerman (di mana perubatan herba agak diterima).

Masalah di sini di Amerika Syarikat adalah bahawa produk komersial yang dijual mengandungi komprei tidak memberitahu anda yang mana komprei anda mendapat - biasa S. officinale atau Rusia S. x uplandicum. Komprei Federation mengandungi lebih PA daripada komprei biasa.

Akar komprei mengandungi sehingga 29% lendir, menjadikannya baik untuk merawat masalah paru-paru seperti bronkitis atau batuk kokol. Kedua-dua akar dan daun mengandungi sejumlah indah-indah dari allantoin, yang mempercepatkan penggantian sel-sel badan. Ini menjelaskan mengapa ia membantu menyembuhkan sakit terseliuh dan patah tulang.

Saya suka hati saya sihat, terima kasih, jadi saya lebih suka untuk berhati-hati. Jika ada herba lain yang akan bekerja serta komprei, saya akan menggunakannya. Masa yang satu saya mendapat kes buruk bronkitis, saya tidak mempunyai apa-apa akar Marshmallow dalam stok, jadi saya membuat teh dari kering akar komprei (dari taman saya jadi saya tahu yang komprei ia) dan mengambil ia selama satu minggu sahaja . Kerana saya klutz, saya menjaga daun kering di tangan. Ini saya gunakan untuk membuat tuam untuk ketegangan yang sekali-sekala atau terseliuh (atau tulang patah) dan saya hanya menggunakannya secara luaran dan tidak pernah pada kulit pecah. The PA boleh diserap ke dalam sistem anda melalui luka terbuka. Belum lagi bahawa, sama seperti Calendula, ia menyembuhkan luka dengan cepat bahawa kulit boleh menyembuhkan lebih jangkitan, mewujudkan lebih banyak masalah.

Saya lakukan menjaga akar yang kering di tangan untuk perkara-perkara lain ... ia dalam mantra untuk perjalanan dan wang. Setiap kali saya terbang, saya memasukkannya sekeping akar di dalam beg pakaian saya. Syarikat penerbangan tidak kehilangan barang-barang saya, lagi. :)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar