Kamis, 19 November 2015

Bagaimana untuk menghilangkan satu UTI Sewajarnya dan Cepat - 4 Cara Mudah untuk Buat!

Bagaimana untuk menghilangkan satu UTI Sewajarnya dan Cepat - 4 Cara Mudah untuk Buat!

Mengetahui bagaimana untuk menghilangkan UTI perlu diambil berat semua orang. Lagipun, tidak dirawat UTI boleh membawa kesan serius, seperti kerosakan organ, atau lebih teruk lagi, kematian. Walaupun wanita dikatakan lebih cenderung kepada UTI, ia tidak bermakna bahawa manusia tidak boleh dipengaruhi olehnya. Dan anda tidak boleh mengatakan, sama ada, bahawa anda tidak boleh mempunyai UTI kerana anda tidak dalam tiga puluhan anda lagi atau bahawa anda berada dalam tahun-tahun keemasan anda sudah kerana kanak-kanak dan warga emas itu sendiri boleh mempunyai UTI. Oleh kerana, UTI boleh berlaku kepada sesiapa sahaja, dan sebagainya terdapat keperluan untuk mengetahui bagaimana untuk menghilangkan ia cepat.

Pendek untuk Jangkitan Saluran Kencing, UTI berlaku apabila bakteria, biasanya E. coli, menyerang dan membiak dalam saluran kencing, menyebabkan jangkitan. Selalunya, UTI hadir dengan tanda-tanda dan gejala-gejala seperti kekerapan membuang air kecil, sakit ketika membuang air kecil, sakit di bahagian bawah abdomen dan ke atas bahagian pelvis, sensasi untuk membuang air kecil, berbau busuk air kencing, darah dalam air kencing. Sesetengah orang asimptomatik, bermaksud, mereka tidak mengalami tanda-tanda dan gejala yang berkaitan dengan UTI, tetapi ia tidak bermakna bahawa mereka tidak mempunyai atau bahawa kes mereka tidak teruk.

Antibiotik ditetapkan untuk merawat masalah ini, tetapi tiada siapa yang seharusnya menghalang anda daripada mengetahui cara lain bagaimana untuk menghilangkan UTI tanpa perlu bergantung semata-mata dan sepenuhnya pada antibiotik. Terdapat ubat semula jadi yang anda boleh mula betul-betul di rumah anda sendiri, dan di sini adalah beberapa daripada mereka berbaloi untuk mencuba:

1. Minum banyak air. Tiada kejutan di sini, sebenarnya. Air adalah perlu bukan sahaja untuk membolehkan anda sentiasa terhidrat tetapi juga untuk mengepam keluar bahan-bahan asing dari badan.

2. Minum jus kranberi. Walaupun doktor sendiri mengakui kesan jus kranberi pada UTI, dan banyak di antaranya yang mengesyorkan ini kepada pesakit mereka. Oleh itu, jus kranberi menyimpan bakteria daripada melekat pada saluran kencing. Ramai orang tidak boleh bertolak ansur dengan rasa jus kranberi, bagaimanapun, di mana mereka boleh campurkan sedikit jus epal atau mengambil pil kranberi sebaliknya.

3. Minum air dengan baking soda. Campurkan setengah sudu teh baking soda dengan segelas air dan meminumnya. Ini telah didapati ia adalah rawatan berkesan untuk UTI terutama pada peringkat awal.

4. Gunakan aromaterapi untuk merawat UTI. Sandalwood, pokok teh, Jintan saru, bergamot, dan kemenyan membentuk kombinasi yang kuat yang mensasarkan UTI. Membuat minyak urut daripada bahan-bahan ini dan urut ke atas pundi kencing anda selama 3 hingga 4 hari.

Rupa-rupanya, pencegahan adalah lebih baik daripada mengubati. Beberapa perkara yang boleh anda lakukan untuk mencegah insiden UTI termasuk minum banyak air, meningkatkan Vitamin C dalam diet (Vitamin C menggalakkan persekitaran berasid mana bakteria yang menyebabkan UTI tidak boleh bertolak ansur), memakai pakaian yang longgar, dan mengelakkan kafein, makanan yang diproses dan perangsang lain yang boleh merengsakan dinding pundi kencing.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar